Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
جامعه المصطفی العالمیه


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




اندیشه » مراکز دینی و حوزوی » تعداد بازدید: ٣١٠٧٨٥
جامعه المصطفی العالمیه
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
جامعة المصطفی العالمية نهادي علمي و بين المللي با هويت حوزه اي است که با هدف گسترش علوم اسلامي، انسانی و اجتماعی، با رويكرد آموزشي، پژوهشي و تربيتي، اهتمام دارد که انبوهي از داوطلبان را از سراسر گيتي تحت پوشش قرار دهد و فرصت كم نظيري براي تشنگان زلال معارف اسلامي و هدايت قرآني در سراسر جهان فراهم آورد تا ضمن تربيت مجتهدان، عالمان و متخصصان پارسا و متعهد، به تبيين، توليد و تعميق تفكرات و انديشه هاي اسلامي و نشر و ترويج اسلام ناب محمدي همت گمارد. اين نهاد علمي بین المللی بيش از 50000 دانش پژوه مرد و زن را از 122 مليت، تحت تعليم و تربيت خود داشته که تاكنون، بيش از 25000 نفر از آنان دانش آموخته شده اند.
رشته ها و دوره های آموزشی:
در جامعة المصطفي العالمية رشته ها ی اسلامی فقه، اصول فقه، قرآن، حديث، فلسفه، عرفان، اخلاق، كلام و تاريخ اسلام و در حوزه علوم انسانی نيز رشته ها و گرایش هایی همچون علوم تربيتي، حقوق، روان شناسي، اقتصاد، جامعه شناسي، علوم سياسي، بانكداري، ارتباطات، مديريت و زبان و ادبيات زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و روسی، با رويكرد اسلامي ارایه می شود.
اين علوم در دو نظام آموزشی حوزه ای و آکادمیک در قالب 170 رشته و گرايش در سطوح نظام آموزشی حوزه ای و نظام آموزشی دانشگاهی ذيل تدريس مي شود:
دوره تمهيدي (آموزش زبان فارسي و معارف اسلامي)
سطح 1 - کاردانی
سطح 2 - کارشناسی
سطح 3 - کارشناسی ارشد
سطح 4 - دکتری
سطح 5 - اجتهاد
جامعة المصطفي العالميه، با بهره گيري از توانمندی های نظام آموزشي حوزه ای و بهره مندی از آخرين دست آوردهاي مديريت و برنامه ريزي آموزشي، بيش از 3500 عضو هيئت علمي و استاد تمام وقت و پاره وقت در 150 گروه علمي و نیز پيشرفته ترين ابزار و فن آوري های آموزشي، رشته های مزبور را ارائه می نماید. این نهاد علمی به دانش آموختگانش مدرك رسمي مورد تأييد مراكز و سازمان هاي علمي بين المللي جهان را اعطا می کند. زبان آموزشی در داخل ایران، فارسی و عربی است که دانش پژوهان در مدت یکسال با پیشرفته ترین روش های آموزشی آن را فرا می گیرند. زبان آموزشی در کشورهای دیگر متناسب با زبان رسمی آن کشور می باشد. پذيرفته شدگان در آزمون ها و مصاحبه هاي علمي ورودی جامعة المصطفي العالمية، در قالب دوره هاي آموزشی بلندمدت و كوتاه مدت، به صورت حضوري و مجازي (در دانشگاه مجازي المصطفي) آموزش می بینند.
واحدهاي آموزشي - تربيتي:
سازمان مرکزی جامعة المصطفي العالميه در قم قرار دارد و بیش از 170 واحد آموزشي، تربيتي و پژوهشی وابسته و پيوسته آن در داخل و خارج کشور مستقر می باشد. این واحدها در شهر های مشهد، تهران، اصفهان، گرگان و قشم و بيش از 60 كشور جهان مانند آفريقاي جنوبي، آلباني، آلمان، افغانستان، اندونزي، انگلستان، اوگاندا، برزيل، بلغارستان، بنگلادش، بوركينافاسو، بوسني و هرزگوين، بنين، پاكستان، تانزانيا، تايلند، توگو، دانمارك، ژاپن، ساحل عاج، سوئد، سنگال، سوريه، سيرالئون، عراق، غنا، فيليپين، قرقيزستان، قزاقستان،كامرون،كوزوو، كنگو دموكراتيك، كومور، گامبيا، گرجستان، گويان، گينه، لبنان، ماداگاسكار، مالاوي، مالزي، مالي، ميانمار، نروژ، نيجر، نيجريه، هند و... فعال هستند.
توليدات پژوهشي:
جامعة المصطفي العالميه، با بهره مندی از 150 گروه علمي آموزشي و پژوهشي، 90 انجمن علمي، بيش از 2500 پژوهشگر، 12 مرکز پژوهشي و پژوهشگاه و نیز 60 كتابخانه با بيش از 500.000 نسخه كتاب در داخل و خارج كشور، توليدات علمي فراواني در زمینه ترجمه، تأليف، پژوهش و تصحيح در قالب 12000 عنوان كتاب، 4000 پايان نامه، 200 عنوان مجله و نشريه علمي - پژوهشي، علمي - ترويجي، تخصصي و اطلاع رساني، 500 عنوان كتاب درسي، 83 سايت علمي و 35000 مقاله به بيش از 20 زبان زنده جهان عرضه نموده است.
انتشارات:
دستاوردهای علمي جامعة المصطفي العالميه در قالب کتاب و منشورات دیگر به زبان های فارسي، عربي، انگليسي، فرانسوي، آلماني، روسي، اردو، آذري، تركي استانبولي، هوسا، سواحيلي، بنگال، تاجيكي و... به همت مراكز بین المللی ترجمه و نشر المصطفي در قم، مشهد، تهران و اصفهان و نيز در کشورهای انگلستان، اندونزي، مالزي، لبنان، هند، پاکستان، افغانستان و تايلند چاپ و منتشر مي شود.
تبادلات پژوهشي:
این نهاد علمی به منظور گسترش ارتباطات پژوهشي و تبادلات علمي، همايش هاي علمي بين المللي، كارگاه هاي پژوهشي، اردوهاي علمي، المپيادها و مسابقات علمي بين المللي متعددی را به صورت سالانه در داخل و خارج كشور برگزار می کند و یا در برگزاری آنها همکاری می نماید. افزون بر این، فرصت های مطالعاتی بسیاری را در اختیار پژوهشگران مراكز علمي جهان قرار می دهد. تاكنون، پانزده دوره جشنواره بين المللي پژوهشی شيخ طوسي (ره) با دريافت بيش از چهار هزار اثر علمي از شرکت کنندگانش در سراسر جهان برگزار شده است.
دستاوردهای فرهنگي - تربيتي:
جامعة المصطفي العالميه بنا بر رسالت ذاتي اش، تربيت را در كنار تعليم قرار داده و با تدوين نظام نامه تربيتي، به دنبال پرورش جامع و متوازن دانش پژوهان در ابعاد علمي، اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي است. در این زمینه، با بهره برداری از مراكز تخصصي و 220 تشكل فرهنگي دانش پژوهان از 40 مليت و كارشناسان خبره و توانمند، توانسته است بيش از 7000 اردوي فرهنگي، 5000 مراسم فرهنگي و مذهبي، 18 دوره المپياد بين المللي قرآن و حدیث در داخل و خارج كشور، 100 دوره المپياد و مسابقات ورزشي، 5 دوره جشنواره طوبي (ویژه آثار و دستاوردهاي فرهنگي و هنري دانش پژوهان) و 2000 دوره آموزش های مهارتي و كاربردي در زمينه های فرهنگي، هنري، رسانه اي، امدادي، فني و مديريتي برگزار کند. راه اندازی 4000 سايت و وبلاگ و انتشار 300 نشريه فرهنگي به بيش از 40 زبان زنده دنيا از دیگر اقدامات در این زمینه است. راه اندازي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي طلاب جامعة المصطفي العالميه نیز از نتايج توانمندي ها و فعاليت هاي فرهنگي المصطفی می باشد. جامعة المصطفي العالميه با در پیش گرفتن راهبرد قرآن محوري، افزون بر راه اندازي رشته هاي گوناگون آموزشي و پژوهش هاي قرآني فراوان، توانسته است بيش از 2000 نفر از دانش پژوهان و فرزندانشان را به جمع حافظان قرآن كريم بیفزاید.
ارتباطات:
جامعة المصطفي العالميه به منظور گسترش ارتباطات آموزشي و پژوهشي با نهادها و مراكز علمي - فرهنگي جهان، با استفاده از كارشناسان داخلي و خارجي، كميسيون هاي منطقه اي و ميزباني مهمانان خارجي، توانسته است ضمن توليد بيش از 450 مورد مطالعه منطقه اي، با بيش از 1000 مركز علمي - فرهنگي و 1500 شخصيت علمي و فرهنگي در جهان ارتباط برقرار كرده، با 110 دانشگاه و مركز علمي بين المللي در داخل و خارج كشور تفاهم نامه همكاري امضا نمايد. اکنون، جامعة المصطفي العالميه در اتحاديه بين المللي دانشگاه ها (IAU)، اتحاديه دانشگاه هاي جهان اسلام (FUIW)، اتحاديه دانشگاه های آسيا و اقيانوسيه (AUAP)، اتحاديه بين المللي رؤساي دانشگاه هاي جهان (IAUP) و مجمع اتحاديه دانشجويان جهان اسلام (UIWS) عضو است. جامعة المصطفي العالميه اخبار، رويدادها، گزارش فعاليت ها، آخرين دستاوردها و مواضع خود را به وسیله پایگاه خبری المصطفی، نشريه خبري سفيران نور، بيش از 100 سايت رسمي به زبان هاي گوناگون، و حضور در نمايشگاه هاي بين المللي و همکاری با آنها منتشر می کند.
تسهيلات و خدمات:
جامعة المصطفي العالميه به منظور یاری طلاب و فراهم آوردن زمينه تحصيلي بهتر آنان، متناسب با محل تحصيل و شرايط هر یک، تسهيلات و خدماتي مانند گرفتن ويزا و اقامت تحصيلي، پرداخت كمك هزينه تحصيلي (شهریه)، كمك هزينه مسكن و وام قرض الحسنه، تأمین خوابگاه، ارایه خدمات بهداشتی و درماني، مشاوره هاي آموزشي و تربيتي، آموزش هاي كاربردي و مهارتي به همسران و فرزندان، و امكانات ورزشي، فراهم کردن تحصيل ويژه براي خانواده های طلاب و برگزاری اردوهاي تفريحي - زيارتي در نظر می گیرد.
دانش آموختگان:
بيش از 25000 دانش آموخته المصطفي از بيش از 100 كشور جهان، با انباشته اي از علم و معرفت در حوزه هاي گوناگون علوم اسلامي و انساني در ظرف چارچوب خردپذیری و تعهدگرایی، به كشورهاي خویش بازگشته، به فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي در مراكز علمي - فرهنگي جهان مشغول شده اند. اقتدار علمي دانش پژوهان سبب شده است دولت ها و ملت ها، از آنان در سطوح عالي علمي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي سود برده، از فيض حضور ايشان در راه اعتلاي ارزش هاي والاي بشري و پيشرفت علمي و معنوي بهره مند شوند. هم اکنون، 40 انجمن دانش آموختگان جامعة المصطفي العالميه در 40 كشور جهان فعال اند و ضمن ارتباط علمي پیوسته با المصطفي و پشتیبانی از ایشان، به تبادل نظرات و تجربيات علمي و فرهنگي با يكديگر اهتمام می ورزند. جامعة المصطفي العالميه سالانه، شماری از دانش آموختگان نخبه و فعال خود را از سراسر جهان گرد هم آورده، ضمن بررسي آخرين وضعيت آنها، از نظرات و پيشنهاد های ایشان برای انجام اصلاحات لازم در اهداف، طرح ها و برنامه هاي خود استفاده می کند.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

جامعه المصطفی العالمیه

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,